Proprietari
Colaborarea cu o agenție imobiliară profesionistă vă ajută să elaborați, printre altele, o strategie coerentă de vânzare a proprietății, pornind de la stabilirea unui preț corect, un plan de marketing eficient și negocierea cu potențialii cumpărători. Întreaga noastră echipă va depune toate eforturile necesare să vândă proprietatea în cele mai bune condiții de timp și bani pe care piața le poate oferi.
Compania noastră dispune de o mulțime de unelte pe care un proprietar nu le poate folosi atunci când decide să își vândă singur proprietatea. Beneficiem de pachete speciale de promovare pe toate portalurile imobiliare importante, astfel încât proprietatea ta să fie cât mai vizibila pentru potențialii cumpărători. De asemenea, dispunem de un portofoliu vast cu clienți care vor să achiziționeze proprietăți prin intermediul nostru. Contactează-ne și haide să discutăm mai multe despre tot ce putem să facem pentru tine.
Pe scurt, în primă fază, un agent Top Imobil va veni să discute cu tine, să îți ofere consultanță gratuită și să evalueze proprietatea care urmeaza să fie oferită spre vânzare. Dupa stabilirea prețului cu care proprietatea va fi promovată, vom efectua un set de fotografii, vom redacta anunțul și îl vom publica pe toate portalurile de specialitate, asigurandu-ne de vizibilitatea maxima a acestuia. Vom organiza vizionări cu potențialii clienți și ne vom ocupa de negocierea prețului final de vânzare.
Pe scurt, sistemul de lucru în intermediere presupune colaborarea cu mai multe agenții în același timp, dar în acest caz niciuna dintre agențiile cu care clientul colaborează nu investește suficient de mult timp, bani sau efort, pentru că există riscul ca o altă agenție sau proprietarul pe cont propriu să încheie tranzacția. Pe de altă parte, sistemul de lucru în reprezentare exclusivă constă in colaborarea cu o singură agenție imobiliară, aceasta reprezentând doar interesele proprietarului în procesul de tranzacționare. Totodată, bugetul de promovare pe care îl alocăm proprietății este semnificativ mai mare pentru o proprietate în reprezentare exclusivă, la fel cum va fi și timpul alocat de agent pe toată durata colaborării.
Nu. Deși considerăm că prin varianta de colaborare în reprezentare exclusivă putem aduce mai mult plus valoare pentru clienții noștri, pachetele pe care le avem includ servicii atât în intermediere, cât și in exclusivitate, fiecare client având posibilitatea să aleagă varianta care i se potrivește.
Orice colaborare între două parți trebuie sa fie pe baza unui contract. Din punct de vedere legal, clientul trebuie să își dea acordul scris pentru ca agenția să presteze serviciile necesare. De asemenea, încasarea unui comision trebuie să aibă la bază un contract cu clientul. Cum doriți să colaborați? Legal și profesionist sau pe principiul “merge și așa?”. În cadrul agenției noastre nu poate fi vorba decât de prima variantă.
Chiar dacă la prima vedere pare mai simplu și mai comod să ne trimiteți câteva informații și poze cu proprietatea și să ne întalnim doar atunci când venim cu un client, este foarte important să avem o întalnire prealabila și unul dintre agenții noștri sa vadă proprietatea înainte ca aceasta sa fie promovată, din mai multe motive, cum ar fi evaluarea acesteia și poziționarea unui preț corect, realizarea unui set de fotografii, cunoașterea în detaliu a tuturor caracteristicilor proprietății cu scopul de a o prezenta cât mai eficient potențialilor clienți etc.
Înainte de toate, business-ul nostru se bazează pe reputație si recomandare. Nu ne vom abate niciodată de la valorile si principiile Top Imobil, bazate pe transparență, etică, respect față de client. Dorim să creștem și să consolidăm acest business, iar acest lucru îl putem face doar prin satisfacerea nevoilor tuturor consumatorilor de servicii imobiliare și livrarea unor servicii la un nivel ridicat de expertiză și profesionalism. Martori ne sunt toți clienții noștri si recomandările primite din partea acestora.
Este foarte greu de estimat o perioadă exactă in care proprietatea se va tranzacționa. În principiu, ca medie, un apartament se tranzacționează în aproximativ 90 de zile, iar o casă în aproximativ 180 de zile, dar poate fi mai mult sau mai puțin, în funcție de diferiți factori (zonă, perioada anului, promovare etc). Cert este că pentru a exista un număr rezonabil de potențiali cumpărători, iar perioada în care se vinde imobilul să nu fie prea lungă, prețul trebuie să fie unul cât mai competitiv, bazat pe o analiză riguroasă de piață.
Documentele necesare semnării unui contract de vânzare cumpărare sunt: buletinele proprietarilor, actul de vânzare-cumpărare/moștenire/donație, cadastrul și intabularea, extrasul de carte funciară, certificatul energetic, adeverință de la asociația de proprietari potrivit căreia toate utilitățile sunt plătite, certificatul fiscal de la SPIT.
Costurile pe care un proprietar le are în momentul vânzării unui imobil, separat de onorariul agenției, constă în impozitul de 1% din prețul total al vânzării (3% dacă deține proprietatea de mai puțin de 3 ani), 40 de lei pentru extrasul de carte funciară, și între 150 și 250 de lei pentru certificatul de performanță energetică.
Nu există un termen fix în acest sens. De regulă, proprietarul eliberează imobilul pe care l-a vândut într-un termen de 30 de zile de la semnarea documentelor, dar această perioadă poate varia în funcție de nevoile fiecăruia. Astfel, această perioadă este stabilită de comun acord între vânzători și cumpărători.
În acest caz sunt doua variante: fie ne puneți în legătură cu cineva care ne poate deschide mereu proprietatea, fie, mai simplu, ne dați noua cheia și stabilim mereu vizionările fără a depinde de altcineva. Dacă este cazul, putem semna și un proces verbal de predare-primire a bunurilor din imobil.
Comisioanele noastre variază în funcție de pachetul de servicii ales. Am pregătit pentru clienții noștri o gamă largă de servicii, fiecare pachet având un preț diferit, astfel încât fiecare client să aleagă ce i se potrivește. Contactează-ne și află mai mai multe despre serviciile noastre și costurile acestora.
Trebuie ținut cont de faptul că un agent cu un comision mic cel mai probabil nu va presta serviciile într-un mod profesionist. Dacă un agent își va negocia propriul comision în defavoarea sa, cum credeți ca poate negocia în favoarea dvs prețul final al vânzării, în discuțiile cu potențialii cumpărători? Considerăm ca tranzacția imobiliară este poate cea mai importantă tranzacție din viața unui om. Dvs decideți dacă vreți să lucrați cu cel mai ieftin agent. Cu toate acestea, avem mai multe pachete de servicii pentru clienții noștri, cu comisioane diferite, tocmai pentru ca aceștia sa aleagă ceea ce consideră că este mai avantajos.
Comisionul se plătește doar atunci când se finalizează tranzacția la notar, iar proprietarul încasează toată suma de bani de la cumpărător. Promovarea proprietății si celelalte cheltuieli aferente și le asumă agenția, acestea fiind incluse în comisionul stabilit.
Cumparatori
Avem un portofoliu vast de proprietăți, colaborăm cu o mulțime de clienți, precum și cu alti agenți imobiliari. Odata începută colaborarea, alături de noi vei câștiga timp și confort. Vom ține cont de toate criteriile pe care tu le dorești și vom selecta cele mai potrivite oferte ca raport calitate-preț. Te vom consilia și îți vom oferi toată expertiza noastră pentru a ne asigura că vei alege cea mai benefică opțiune pentru tine și familia ta.
Prin colaborarea cu noi vei avea suport necondiționat într-o decizie foarte imporantă din viața ta: cumpărarea unui imobil. Îți vom pune la dispoziție într-un mod cât mai transparent toate informațiile de care ai nevoie pentru fiecare proprietate în parte. Ne vom asigura că proprietatea de care ești interesat îndeplinește toate condițiile pe care ți le dorești și te vom susține în tot procesul de negociere, astfel încât prețul pe care îl oferi proprietarului să fie unul raportat la prețul pieței. Totodată, te vom asista in procesul verbal de predare-primire al tuturor bunurilor de care proprietatea dispune (mobilier, electrocasnice etc).
Înainte de toate, business-ul nostru se bazează pe reputație si recomandare. Nu ne vom abate niciodata de la valorile si principiile Top Imobil, bazate pe transparență, etică, respect față de client. Dorim să creștem și să consolidăm acest business, iar acest lucru îl putem face doar prin satisfacerea nevoilor tuturor consumatorilor de servicii imobiliare și livrarea unor servicii la un nivel ridicat de expertiză și profesionalism. Martori ne sunt toți clienții noștri si recomandările primite din partea acestora.
Orice colaborare între două parți trebuie sa fie pe baza un contract. Din punct de vedere legal, clientul trebuie să își dea acordul scris pentru ca agenția să presteze serviciile necesare. De asemenea, încasarea unui comision trebuie să aibă la bază un contract cu clientul. Cum doriți să colaborați? Legal și profesionist sau pe principiul “merge și așa?”. În cadrul agenției noastre nu poate fi vorba decât de prima variantă.
Pentru a cumpăra o proprietate ai nevoie doar de buletin. În cazul în care clientul/clienta este căsătorit/ă, atunci este nevoie și de buletinul soțului/soției, precum și de certificatul de căsătorie. Dacă există o separație de bunuri, atunci este nevoie doar de buletinul celui care va cumpăra proprietatea.
Da, toți clienții care cumpără o proprietate prin intermediul nostru beneficiază de asistență gratuită din partea unui broker specializat de credite, acesta alegând pentru dvs. cea mai buna ofertă de creditare, bazată pe profilul dvs – venituri, vechime ca angajat etc.
Comisioanele noastre variază în funcție de pachetul de servicii ales. Am pregătit pentru clienții noștri o gamă largă de servicii, fiecare pachet având un preț diferit, astfel încât fiecare client să aleagă ce i se potrivește. Contactează-ne și află mai mai multe despre serviciile noastre și costurile acestora.
Trebuie ținut cont de faptul că un agent cu un comision mic cel mai probabil nu va presta serviciile într-un mod profesionist. Dacă un agent își va negocia propriul comision în defavoarea sa, cum credeți ca poate negocia în favoarea dvs prețul final al vânzării, în discuțiile cu potențialii vânzători? Considerăm ca tranzacția imobiliară este poate cea mai importantă tranzacție din viața unui om. Dvs decideți dacă vreți să lucrați cu cel mai ieftin agent. Cu toate acestea, avem mai multe pachete de servicii pentru clienții noștri, cu comisioane diferite, tocmai pentru ca aceștia sa aleagă ceea ce consideră ca este mai avantajos.
Cumpărătorul va trebui să achite onorariul notarial, acesta stabilindu-se în funcție de prețul proprietății achiziționate, precum și din sursa banilor (surse proprii, credit ipotecar, noua casă)
Comisionul se plătește doar atunci când se finalizează tranzacția la notar.
Închirieri
Portofoliu nostru de clienți dispune în permanență de persoane care sunt în căutare de oferte pentru închiriat. Astfel că le putem prezenta acestora oferta dvs și să găsim un client potrivit în cel mai scurt timp. De asemenea, proprietatea dvs va fi promovată pe un număr de 10 portaluri imobiliare.
Pe de-o parte, în baza noastră de date există o mulțime de clienți, potențiali chiriași, care au mai colaborat cu noi în trecut și despre care știm că nu vă vor crea probleme. Pe de altă parte, avem o discuție prealabilă cu orice client nou interesat să închirieze proprietatea dvs, astfel încât înainte să vină la vizionare, să știm ca ne putem baza pe seriozitatea acestuia.
Aproape toți proprietarii de imobile cer ca garanție plata unei luni în avans în momentul închirierii, pe lânga luna în curs. Garanția va fi returnată de proprietar la finalul contractului de închiriere, cu condiția ca toate bunurile din imobil și starea acestuia să fie intacte, iar utilitățile să fie plătite la zi.
În cazul acesta, ne angajăm să găsim un alt chiriaș pentru proprietar fără a solicita comision din partea acestuia(dacă clientul pleacă mai devreme de 6 luni), respectiv o altă proprietate pentru chiriaș, de asemenea, fără a solicita comision.
Teoretic, proprietarul nu va mai restitui garanția chiriașului dacă acesta nu respecta perioada contractuală stabilită la început, dar depinde foarte mult de înțelegerea pe care cele doua părți au avut-o în momentul semnării contractului de închiriere.
Comisionul agenției constă în 50% din valoarea unei luni de închiriere, acesta plătindu-se o singură dată.
Comisionul se plătește doar în momentul in care chiriașul achită proprietarului suma stabilită. Promovarea proprietății si celelalte costuri aferente și le asumă agenția, acestea fiind incluse în costul comisionului.
Impozitul datorat de proprietar la ANAF în urma închirierii imobilului este de 10% din suma totală incasată.